4026 Debrecen, Bem tér 16. | Hétfő-Péntek: 10:00-18:00 Szombat: 9:00-13:00 | 06 70 378 1657

Kérdésed van?

Írj: info@vozzy.hu

Hívj: 06 70 378 1657

Blog

Merida eONE-SIXTY!

Merida eONE-SIXTY!

A Trailhead.hu - Vizdák János - tesztelte a Merida eONE-SIXTY 87-ös bringáját.

Az alábbi blogbejegyzésben olvashatjátok véleményét:

https://trailhead.hu/2025/04/04/merida/

A Merida eONE-SIXTY megújult verziója igazából nem is olyan nagyon új, hiszen már
tavaly piacra került. Mi ebből most a 875-ös verziót kaptuk meg egy alapos tesztre, de hogy
ne unatkozzunk közben, megkaptuk a könnyített eONE-SIXTY SL 8000-est is belőle, hogy
egy kicsit házon belül is össze lehessen hasonlítani, de arról majd később írunk. Kedves,
szívünknek való melók lesznek ezek.

Az új Merida eONE-SIXTY 875-nél a fő cél az volt, amellett hogy maximális endúró élményt
adjon, az hogy bárkit, lehetőleg minél messzebbre eljuttasson, ezért aztán nem spóroltak az
akkuval, kapott egy 750Wh kivehető akkupakkot, amit még egy 360Wh range extenderrel is
meg lehet bikázni, ha mondjuk a „föld kerülés egy töltéssel” lenne a cél. Már a 750Wh is
bőven elég egy egész napos ride-hoz, persze akkor, ha nem csak a Boost fokozatot használod.
Ha már fokozatok, akkor mondjuk el, hogy az appon keresztül a 85Nm nyomatékkal
rendelkező Shimano EP801 motor teljesítményét és karakterisztikáját természetesen nagyon
jól, a saját igényeidhez tudod hangolni, de mondjuk ez manapság már nem olyan rendkívüli,
mondhatnám alap. De ettől még fontos, és nagyon szeretjük ezt a lehetőséget. A Shimano
EP- EP-801-es a korábbi 800-as hoz képest 20% nagyobb max teljesítményre képes, azaz
most már 600w a korábbi 500w helyett. Ráadásul a 801-es motor összekapcsolható
elektromos XT/ CUSE Di2-es váltóval, ami képes a Free shifting és az Auto shifting
funkcióra. Ugyan ezeket még nem próbáltuk, (de elvileg hamarosan egy másik tesztben) de
így elsőre ebike-on kimondottan jó ötletnek tűnik.

Ez a verzió csak alu vázzal érhető el, ami szerintem jobb is így, akit nem zavar a tömeg,
illetve fontosabb neki a nagy aksi és nagy motor, annak nem okoz gondot +1 kg az alu váz
miatt, cserébe viszont jóval kedvezőbb ár, mintha carbon lenne.

Amit nagyon szerettünk és új az elődjéhez képest, hogy ez a modell is megkapta, a most már
gyakorlatilag a teljes Merida fully palettára jellemző Flexstay, valódi hátsó forgáspont nélküli
felfüggesztési rendszert, azaz csapágyazott forgáspont helyett a láncvilla és a támvilla
találkozásánál az anyag hajlása végzi a minimális elmozdulást. Ez a most már több éve a
piacon lévő rendszer eddig kiválóan bizonyított. Könnyebb, talán merevebb is, pár csapággyal
kevesebb, és nem tudok törésről ez idáig, szóval, aki esetleg parázott tőle, az most már
megnyugodhat, bírja és működik, méghozzá szuperül. Karbantartani meg pont nem kell azt,
ami nincs, ugye.

A bicaj elöl 29-es kerekekkel, 170mm telóúttal, hátul pedig 27,5-es kerekekkel, 174mm úttal
kényeztet, de opcionálisan hátul is használható 29”-os kerékkel a geometria torzulása nélkül,
egy kis flipchip segítségével. További érdekessége, hogy az eONE-SIXTY 875 a Limotec
dropperével jön, ami nem a legkönnyebb a piacon, viszont szerszám nélkül állítható 30-
230mm-es droppolás közt.

A teljes konfiguráció:

Váz: eOne-Sixty Lite IV alu 160 29×2.6 148×12 intube 750 Wh

Rugóstag: Rock Shox Super Deluxe Select

Teleszkóp: Rock Shox ZEB Select Air 170 Tapered 44mm fork offset 29×2.8 max

Fékek: Shimano XT 4 dugattyús

Féktárcsa Első: Shimano RT64 220 mm

Féktárcsa Hátsó: Shimano RTEM600 203 mm

Lánc: LG500

Hajtómű: FSA 1x Steel Chainring 36T

Hajtókarhossz: Shimano FC-E8150 165mm

Váltó: Shimano XT RDM8130 LinkGlide 11

Fogaskoszorú: Shimano LG700 10-50T 11s

Pedál: VP VPE-527 

Kormány: Merida Expert eTR 780 20

Kormányszár: Merida Expert eTR II alu 35 0 ASD Supernova mount

Kormányszár hossz: 40 mm all sizes

Kormánycsapágy: Acros ICR Merida External neck w/ Blocklock

Agy Első: Shimano XT 110×15 32 CL

Agy Hátsó: Shimano XT 148×12 32 CL

Felni: Merida Expert TR II 110×15 148×12 28 alu Tubeless ready (acc. not incl.) front 29 Rear 27.5 

Nyereg: Proxim W400 STN V-mount +minitool

Nyeregszár: Merida Team TR II 34.9 0 all sizes 30-230 SPT

Dropper kar: Shimano SL -MT500-IL

Váltókar: Shimano XT M8130 11

Belsőgumi: 27.5*2.3/3.0(2.4/2.8) F.V 48L Thin(1MM)

Gumikülső Első: Maxxis Assegai 29×2.5  fold TR EXO+ 3C MaxxGrip

Gumikülső Hátsó: Maxxis DHR II 27.5×2.6  fold 3C EXO+ TR 

Lámpa Első: Lezyne E-Bike Power STVZO E115, reverse Merida Custom Mount

Motor: Shimano EP801 85Nm

Akku: Trendpower Internal Battery Gen 2 750Wh

Üzemmódváltó: Shimano SW-EM800-L

Display: Shimano SC-EM800

 

Már a megjelenése is elég brutális, az aksi hatalmas és a többi rész természetesen ezzel
arányos. Nem mondható könnyűnek sem, kb. a szokásos 25 kg. Rég ültem ekkora bringán,
kicsit tartottam is tőle, hogy majd kezelhetetlen lesz, de aztán nagyon kellemesen meglepett.
A látszat ellenére egész kezes kis gép, ami a szuper geometriának köszönhető elsősorban, itt a
szögek mellett a szuper testpozícióra gondolok leginkább.

De először, ahogy szoktuk, kezdjük a tekeréssel. Nos, a motor 85NM nyomatéka magáért
beszél. Nincs előtte akadály, csak egyetlen dologra kell figyelni, főleg ha alapvetően analóg
riderként pattansz rá, mégpedig, hogy kapaszkodj, és mindig az optimális pozícióban tartsd a
tested. Ha előbb lépsz a pedálra és csak mikor már „lemaradt” a tested, akkor kapsz észbe,
hogy itt rendesen kapaszkodni kell, akkor már késő, és kicsit bajban leszel. A motor szó
szerint kiviszi alólad a bringát. Mármint ilyenre is be lehet állítani, de ahogy azt fentebb
írtam, lehet és kell is ezen finomítani az applikáción keresztül, meg persze nem is muszáj
mindig Boost fokozatban menni. Igazából, ha hozzászoksz, akkor rájössz, hogy kisebb erő
nem csak elég, de jobb is, viszont addig tud meglepetést okozni a megindulásoknál a sok
nyomaték.

A geometria amúgy fölfelé is nagyon jó. A kimondottan meredek 78,5 fokos nyeregvázcső
eléggé előre helyez, hogy bármilyen falon jó legyen a súlypont,
 csak ahogy írtam, ne vigye hátra súlypontot a nyomaték. Ennek a beállítása amúgy más okból is hasznos, a nedvesebb
gyökereken és sima köveken azért elég rendesen el tud pörögni, ha erősen lépsz a pedálra és
nincs jól beállítva, ez meg nemhogy nem segít, de inkább árt, kipörög és vagy kicsúszik a
hátulja. Szóval a kevesebb tényleg jobb, ezért ezt érdemes finoman behangolni magadnak,
nem kell kiugorjon alólad, jobb, ha lassan jön meg a nyomaték, aztán úgy is ugyanúgy tol és
lehet vele száguldani felfelé is. Ez meg láberő és súly függő, szóval magadnak kell érezni,
hogy a legjobb neked.

Amúgy meg persze tudom ez a legzseniálisabb az ebikokban, hogy az extra erőnek
köszönhetően fölfelé is élménydús a bringázás. „Fájdalmas és unalmas” pedálozás helyett,
csak arra kell figyelni, hogy jó íven és nyomon menj, mert néha meglepően gyorsan történnek
a dolgok az analóg világhoz képest.

A Rock Shox Super Deluxe Select tagon van egy lock funkció, de szerintem ezzel teljesen
felesleges foglalkozni, max aszfalton kapcsolnám be. Sokat nem pogózik a rendszer, sőt
szinte semmit, az meg pont kell is, főleg ha valami kövesebb mászáson robogsz fölfelé.

Síkon egy pillanat alatt eléri a 25 km/h-t, ahol ugye leszabályoz, és akkor nem esik jól a
folytatás. Önerőből azon kepeszteni, hogy gyorsabban menj síkon, hát nem nagyon érdemes,
inkább tartalékolj. Szerintem az ilyen helyeken az a jó megoldás, ha egyel alacsonyabb
rásegítésre kapcsolsz ilyenkor, és akkor van egy folyamatos kis izommunka, de még mindig
kényelmes és könnyű.


És akkor lássuk azt, amire szánták, milyen lefelé?!
 A 174/170mm önmagáért beszél, ez
azért már elég hosszú rugóút mindenre is. Nem nagyon kell vele nézni, hogy merre lenne a
legsimább, inkább érdemes a leggyorsabb nyomot keresni, a többit majd a bringa megoldja. A
jó geó és a nagy súly miatt a bicaj olyan, mint egy tank, megy át mindenen kérdés és
probléma nélkül, tényleg csak irányba kell állítani. De hozzátenném, hogy ez nem kötelező,
bár tényleg zokszó nélkül töri az utat, de eskü, ha kerülgetősre veszem a figurát, akkor sem
jön zavarba, meglepően mozgékony tud lenni a nagy test ellenére is. Teszi, amit kérsz tőle,
megy, amerre szeretnéd, ráadásul itt is érvényesül a tankos feeling bizonyos értelemben. Nem
kezd el idegeskedni, meg elpattogni, szépen rásimul a talajra és teszi a dolgát. Mozgása vaj
sima, és leheletfinoman indul meg még levegős taggal is. Talán ennek köszönhető leginkább,
hogy olyan, mintha minden helyzetben a talajra tapadna. Ez nagyon nagy biztonságérzetet ad
nekem is, de szerintem a kezdő ridereknek meg pláne.

Ugratókon is nagyon bátran lehet neki engedni, a 174mm ki fogja simítani még az
elrontott ugrásokat is
, na meg persze ebbe sokat segít a Rock Shox Super Deluxe Select tag,
ami nagyon jól össze van hangolva a vázzal. Finoman indul meg, aztán lassan egyenletesen
keményedik, és csak a végén lesz igazán kemény, így a végtelennek tűnő úttal eléggé talajba
olvadós vele a lejtőzés. Ennek a legnagyobb előnyét az ugratók mellett és a nagy tempójú részeknél láttam, ott ez a talajba olvadás és a stabilitás együtt nagyon bátorítóan hat. Szerencsére meg fogsz tudni állni könnyedén, hisz a Shimano XT fékek rettentő erősek, nekem túlzottan is a 75 kilómhoz, főleg, hogy elől 220-as tárcsa van, de a nagy többség pont ezt szereti, úgyhogy meg lehet nyugodni, fék az van, és fog is rendesen. Egy ekkora ebike-ra tényleg nagyon jó választás az XT.A nagy fékerő jó tapadást is kér, át kell vinni a fékerőt valahogy. Ezért kapott Maxxis

Assegai Max terra és Minion DHR gumikat az eONE-SIXTY 875. Erre a bicajra, ilyen célra
kellenek ezek a papucsok, felfelé úgyis ott a motor, nem probléma a nagyobb gördülés, lefelé
meg ez is ad egy jó nagy adag extra bátorságot. Látszik a konfiguráción, hogy komolyan
gondolták ezt az endúrózást.

Összegezve: Egy igazi és klasszikus ebike, ami tökéletes választás azoknak, akik egész napos
ride-okat is terveznek, ez az aksi bírni fogja, mi mentünk vele 4 órás kört is, vegyes
fokozatban. De ugyanolyan jó választás lehet azoknak is, akik egy magabiztos igazi nagy
endurót keresnek. Az eONE-SIXTY 875 az, vérbeli enduró, nem fog csalódást okozni a
legdurvább pályákon sem, kimondottan addiktív nehezen hagytuk vele ott a traileket.

Ár és további részletek a forgalmazó oldalán:

https://www.vozzy.hu/MERIDA-eONE-SIXTY-875-ARANY-SZURKE

https://bikefun.hu/product/merida-eone-sixty-875-arany-szuerke-shimano

vagy a gyártó oldalán:

https://www.merida-bikes.com/en/tag/eone-sixty-58

ezen a linken pedig egy szexi termék videót találsz:

https://www.youtube.com/watch?v=WOIxPVw67QM&t=39s